Wednesday, September 12, 2012

First Day & Last Day For Degree ~

2
8:27:00 PM
assalamualaikum wahai kalian semua :)

sihatkah anda?
alhamdulillah, saya pun sihat-sihat saja ;D

erm, here ada benda nak kongsi sikit pasal degree -.-"
setiap orang mesti ada cara tersendirikan...
okay!

Segi University, Kota Damansara
do you know the picture above?
haa, pada tanggal 10 September 2012 bersamaan hari Isnin lalu merupakan hari pertama saya bergelar sebagai pelajar Bachelor Mass Communication (HONS) di Segi University...and pada tanggal 11 September bersamaan hari Selasa iaitu hari kedua saya bergelar pelajar ijazah merupakah hari terkahir saya bergelar SEGian -.-'
why?
haa, mai cheq ceta..
kasi dalam point-point lah eh eh :-
  1. sepatutnya kita boleh drop credit kan kalau mana subject yang dah ambik masa diploma dulu..haa, dekat sini lain! hanya subject 1st year jer drop semua dan untuk yang seterusnya adalah wajib kena ambik biarpun ada subject yang dah pass..plus subject 1st year yang kena drop tu pulak banyak tak pernah belajar lagi, rugikan?? yes..saya rasa rugi sebab tak dapat belajar subject yang sepatutnya dimanfaatkan.
  2. okay, next! sebelum ni diploma dekat kolej islamik tetapi dekat segi ni pepahamlah kan macam mana..mooooooostly international students! senang cakap saya CULTURE SHOCK dekat situ..seriously memang tak biasa..nak pulak nak jumpa students melayu punyalah susah, bukan susah apa..sebab penampilan students melayu sendiri tak mengambarkan dia seorang Islam, maaflah kalau saya berkata sedemikian..sangat berbeza dengan kolej Islamik..nampak tak perbezaan kolej sekular dengan kolej Islam?? Nilai sendiri..
  3. laaaagi..biasalah dah nama pun kolej sekular kan! penyusunan schedule pun tak sesuai actually..sebab tak ada gab buat orang muslim nak solat..bukan tak ada gab ke apa, masa yang tinggal untuk solat Zohor, Asar dan Maghrib tuu adalah dalam 10 minit tinggal..agak-agak sempat ke nak kejar?? dengan surau yang agak jauh sedikit..so for me ianya tak sesuai..
erm, itulah antara sebab-sebab kenapa saya tak boleh nak teruskan di segi..but a very very very thank you to Segi University..ada sedikit kesedaran timbul bila masuk situ...thanks again!

buat masa sekarang ni sedang menunggu keputusan rayuan UPU yang hanya beberapa hari..andai kata, andai kata saya tidak mempunyai rezeki untuk sambung pengajian saya di ipta..maka keputusan saya akan kembali ke pangkuan Kolej Univeristi Islam Antarabangsa Selangor (KUIS)..hewhew ~

apa pun, doakanlah semoga saya mendapat tawaran IPTA, amin :)

terima kasih keranan sudi membaca post saya kali ini..
wassalam ~

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

2 comments:

  1. Bukan Kolej Kapir tapi Kolej Sekular. Kasar sangat. Sebab tu rasa pelik kenapa pilih tempat tu. Tapi takper lah. Allah nak bagi hikmah kepada orang yang boleh berfikir. Tahniah.

    ReplyDelete
  2. hoo..kasaq eh, kena perbetui balik ni..
    tulaah! Allah nak bagi pengajaran sebenarnya ni..nasib waras lagi,hee..
    terima kasih ya ustaz nizam,hihi :)

    ReplyDelete

Song In My Mind

Powered by Blogger.