Wednesday, September 29, 2010

Sick~

0
2:35:00 PM
Salamalaik..
Masuk hari ney dah seminggu aku saket perot, nk bwat keje pun xlarat sgt..
Gaviscon dah telan tp tetap saket gak,tah ape la yg bwat saket sgt..angin naik smpai ke dada lps 2 cm kene cucuk ngn jarum dada aku neh..ape bleh bwat tahan jela..Doakan Saya Cepat Sembuh ~



0 comments:

Friday, September 24, 2010

L . O . V . E

2
12:50:00 PM
CINTA

1. Cinta itu KOMITMEN.

Cinta, tak boleh main-main. Cinta perlu komitmen. Bukan main campak buang semacam. Perlu dirancang dan dilaksana sebaik mungkin.

Tak bolehlah nak bergaduh, paksa-paksa dan mengabaikan tanggungjawab pada pasangan. Untuk yang dah berkahwin, nafkah wajib dipenuhi. Amanah sebagai suami isteri kena ditunaikan sebaiknya. Komited sebagai suami yang mithali, ummi yang solehah, agar dapat melahirkan anak-anak yang afiq, yang arif, yang anis, yang santun. Menjadikan rumahtangga dipenuhi mahabbah, mawaddah dan sakinah :)

2. Cinta itu intuitive: NALURI.

Cinta itu sifatnya naluri. Apa tu orang kata, “cinta itu di hati”. Bercinta yang hangat bila kita dapat merasai apa yang dirasai oleh orang yang kita sayang.

Jika taknak disakiti, kita tak menyakitkan hati orang lain. Jika nak disayang, kita akan memberi kasih sayang seluhurnya. Jika ada rasa bimbang, seringnya kita akan dapat merasa. Macam cinta ibu pada anak-anak. Sering mereka dapat rasa apa yang anak-anak mereka buat, yang baik atau tak baik untuk anak-anak, kan?

3. Cinta itu sebahagian nature: FITRAH

Cinta itu fitrah. Betul. Bila Nabi Adam dicipta, baginda rasa kesunyian. Allah ciptakan Hawa sebagai peneman. Rasa ingin disayanagi dan menyayangi tu fitrah manusia. Yang perempuan minat pada seorang lelaki. Ada lelaki jatuh cinta pada seorang wanita. Cinta itu benar dan suci.

4. Cinta sering terletak di puncak: TOP

Bila ada rasa cinta, kita akan sama-sama bekerjasama, saling mengasihi. Itulah nilai yang mengikat kita semua untuk terus bersatu. Sekuat cinta Tuhan yang memberikan pelbagai nikmat hidup, cinta itu di puncak kehidupan.

5. Cinta itu sifatnya ALTRUISTIC.

Apa tu?? Aa, altruistik maknanya melebihkan orang lain dari diri sendiri. Dalam lughah disebut al-itsar. Wah, erti pengorbanan di sini. Bak kata Ustaz Hasrizal, makna hidup pada memberi. Bila cinta, kita sanggup berkorban untuk yang kita cinta dan kasihi.

Bila ada niat untuk membahagiakan yang lain, maka kita akan usahakan yang terbaik untuk memenuhi kehidupannya dengan bahagia dan sempurna. Kata Abang Ed, bila kita tolong orang, Allah akan membantu kita, menambah nikmat untuk kita. Indahnya…

Hargai Cinta Apabila Sudah Digenggam ~

2 comments:

Wednesday, September 22, 2010

Everything ~

0
11:45:00 PM
Salamalaik ~

Disini saya ingin memohon seribu kemaafan seandainya saya ada melakukan salah dan silap kepada anda yang terlibat dan yang tidak terlibat secara langsung atau yang mengenali diri ini dimana jua anda berada. Sekiranya saya ada terhutang atau berhutang dengan kalian, bagitahu saya agar dapat segera diselesaikan. Kepada SAHABAT's saya, setiap manusia tidak pernah lari daripada melakukan kesilapan, seandainya saya pernah menyinggung perasaan kalian sepuluh jari saya susun memohon kemaafan. Sejak lahir didunia ini, telah banyak kesilapan yang dilakukan ketika meniti sebagai khalifah di bumi Allah s.w.t ini. Syukur kerana masih diberikan peluang untuk menghirup udara segar dan melihat kebesaran ciptaan Illahi ini. Semoga Hidup Kita Di Berkati ~ Amen!

0 comments:

Sahabat ~

0
5:19:00 PM
Kepada Sahabat Saya Khas Untuk Anda Semua ;)

Ya Allah, panjangkanlah umur sahabatku Kurniakanlah kesihatan yang baik padanya,terangi hatinya dengan nur pancaran iman.Tetapkanlah hatinya,perluaskanlah rezekinya, dekatknlah hatinya kepada kebaikan,jauhkanlah hatinya pada kejahatan,tunaikanlah hajatnya baik hajat dalam agama,dunia dan akhirat

Ya Muhaimin,jika dia jatuh hati izinkanlah dia menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh dia dalam jurang cinta nafsu?Jagalah hatinya agar tidak berpaling daripadamelabuhkan hatinya pada hatiMu.jika dia rindu,rindukanlah dia pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu

Ya Allah, Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kejalanMu jika kau halalkan aku merindui sahabatku,janganlah aku melampaui batas sehingga melupakan daku pada cinta hakiki,rindu abadi dan kasih sejati hanya untukMu

Ya Allah kurniakanlah sahabatku kesenangan,ketenangan,kecemerlangan hidup di dunia akhirat kelak..


0 comments:

1 day more ~

2
2:47:00 PM
sAlam..

weee~ xsaba nk tggu hari jumaat ney..

My Lovely 1st Anniversary

2 comments:

Update~

0
1:31:00 AM
Salam ~

Maaf ye,blog ney tgah update..

Bnyk kesulitan sket..

Harap Bersabar Yek ~

0 comments:

Wednesday, September 8, 2010

rOyo ~

0
3:00:00 PM
dikesempatan ini saya ingin mengucapkan "Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir & Batin" buat semua kenalan saya ~

andai diriku ada melakukan salah dan silap, terkasar bahasa dan tersinggung perasaan kalian, saya menyusun sepuluh jari memohon seribu kemaafan di hari yang mulia ini..

marilah kita sama meraikan syawal ~~

wEeeehUuuu...~

0 comments:

Song In My Mind

Powered by Blogger.