Saturday, May 8, 2010

bOred ~

0
2:25:00 AM
~ 2.30 AM ~
aSsaLamUaLaikUm..
aRghh..kuL 2.30am dAh nEy xrEti2 nAk tdOw lAgi...
bOsan2..!
nAk bwAt pE ek ??

0 comments:

Wednesday, May 5, 2010

Hari Berdikari Kembali ~

0
4:31:00 PM
aSsaLamUaLAikUm..
fUhh..pAgi tAdy bEtoLak kuL 8.30 pg thEn sMpai kUis 9.30 pg..
dGn pAstAs nyEr akU caLL k.beLL..dPt jEr trOs g brAtor..hAha..pOtong liNe skEt,hEhe..
pErghh !! bErAtor dAri kuL 9.30 pg..kuL 11.00 pg br dpat msok PKK..
mMg aNgin la akU aN..nAk sELesaikAN kEJap jEr..nAK brAtor lAme nAk mAMpuih..
sEb bEk la akU lArat..kLAu xdA pEngsAn tAdy..
pEgi sAne pEgi siNi..sELesai sUme..thEn g aMbk kUnci lAk..sEb bEK kjAp jErrr...
yAng xbLeh bLArr nyEr..abG kUnci 2 sEmpAt miN emAiL fB lAgii..hAha..bAgi jELA..
lpS 2..pEgi puLAk aNgkat bArang kAt tiNgkat 7..liFt pUlok rOsak..mMg tEnsion lAh kAn..
lAst2 siAp gAk..thEN lpAK kAt cAfe jAp..gOssip la..hAHa...
skRg dA kuL 4.30..kEmas bArang xlAgi...adOiii...
sApe nAk tLg nEh..pEnat la...
nAk rEhat pUn xsEmpat...
pEnat pEnat !!

0 comments:

Tuesday, May 4, 2010

bUbye rUmah weLcome kUis ~

0
11:08:00 PM
aSsaLamUaLaikum sEmua...
Hari ney merupakan hari terakhir berada di rumah setelah 2 bulan bercuti dari belajar..
huhu,terase cam cpat jer mase berlalu knn..tup2,dah msok sem 3..
smlm ngn hari ney penat packing segala barang2..fuhh..
penat glerrr...ney pun xsiap2 g..
haha..packing barang cm nk dok sner trus jerr..hehe..
semangat kate knn..
hmm,smpai sner sok mesty terpinga2 ouh..xtawu nk g mner dlu...
haha...jd cm student br msok jerr...
hehe...esok mesty pnat glerrr..
nk angkat barang g..kemas plak lps 2...hmmm....
lps 2 tdoww laaa...haishh..
tp xsaba2 nk jumpe sume mmbe2,rndu kt dyeowg sumee..
gossip dlu la t..bnyk cter terbaru yang masok dah..
weee...

0 comments:

Monday, May 3, 2010

Tak Seberapa

0
12:17:00 AM
aSsaLamUaLAikUm..
mAaf la..bLog sAya xsEbErapa sGt..
sAya sEkAdar hAnya iNgin bErkOngsi..
tP kLAu kALian tdAk mEnyUkainyA..
jAnganlAh tGOk atAu mEmbAcanyA..
kErna tAkot mEnyAkitkAn hAty kALian sAja..
tP jAnganlAh sMpAi adA yAng mAhu mAki dGn bLog sAya..
kLau adA sAlah & siLap tGurlAh..
kAdang2 mAnusia sLaLu mElakUkan siLap...
mAaf yErk..
wAssaLAm

0 comments:

Saturday, May 1, 2010

APA ITU CINTA ~

0
1:24:00 AM
Cinta?

Cinta itu fitrah yang suci, lahir dari sifat Ar-Rahim Allah sendiri. Sungguh, Allah tidak pernah melarang dan mengharamkan cinta, sebaliknya memberi petunjuk dan panduan kepada manusia agar membawa cinta itu kepada jalanNya.

Dan itulah yang saya syorkan kepada para polis cinta. Janganlah terus dihukum penzina kepada orang yang bercinta, sebaliknya pandulah mereka ke arah memanifestasikan cinta di jalan yang betul dan halal.

Akan menghinalah mereka yang tak mengenal cinta
Sungguh cintamu padanya wajar adanya
Mereka kata, cinta buat kau gila
Padahal kau orang paling faham agama

Ku katakan pada mereka
Mengapa kalian iri padanya?
Jawabnya
Kerana ia mencinta dan dicintai pujaan jiwa

Bila masanya Muhammad mengharamkan cinta
Dan apakah ia menghina umatnya yang jatuh cinta
Janganlah kau berlagak mulia
Dengan menyebut cinta sebagai dosa

Janganlah kau pedulikan apa kata orang tentang cinta
Entah yang berkata keras atau halus biasa
Bukankah manusia harus menetapi pilihannya
Bukankah kata tersembunyi tak bererti diam seribu bahasa

Tauqul Hamamah (The Ring of the Dove), kitab oleh Ibnu Hazm al-Andalusii. Penterjemah asal tidak diketahui.


Wallahua’lam. Wassalam.

0 comments:

Saya Kongsikan Ini

0
12:51:00 AM
Beberapa Petikan Kata-Kata Pujangga Umar Bin Abdul Aziz.



1) “Sesungguhnya setiap perjalanan musafir mustahil tidak mempunyai bekalan. Justeru itu, sediakanlah bekalan musafirmu semasa hidup di dunia untuk menempuhi perjalanan ke alam akhirat.”


2) “Wahai manusia! Bukankah kalian semua telah tahu bahawasanya tidak ada lagi tempat tinggal di akhirat kelak selain daripada neraka dan syurga, di mana kalian semua akan menuju ke arah salah satu di antara keduanya kelak.”


3) “Janganlah kalian semua dilalaikan oleh tugas-tugas duniawi di saat tibanya waktu solat. Bersegeralah kepadanya kerana sesiapa yang membiasakan dirinya melengah-lengahkan solat kerana tugas-tugas duniawinya nescaya syariat-syariat Islam yang lainnya akan lebih mudah dicuaikan olehnya.”


4) “Bekerjalah untuk dunia mengikut tahap kemampuan kalian dan beramallah untuk akhirat mengikut tahap kemampuan kalian juga.”


5) “Hati hanya mampu menolong pekerjaan kalian mengikut setakat mana keikhlasan kalian di dalam mengendalikan pekerjaan tersebut.”


6) “Sesungguhnya aku lebih khuatir dengan banyaknya dosa dan kesalahan yang dilakukan oleh menusia daripada hebatnya tipu helah dan perancangan musuh mereka.”


7) “Celakalah bagi sesiapa yang kepentingan duniawinya mengatasi matlamat ukhrawinya.”


8) “Perbanyakkan olehmu mengingati mati dan persiapkanlah bekalan akhiratmu sebaik-baiknya sebelum ajal menemui kalian kerana sesungguhnya memperbanyakkan mengingati mati akan menjauhkan hati daripada terpesona dengan kelazatan dunia.”

0 comments:

Song In My Mind

Powered by Blogger.