Tuesday, April 27, 2010

CINTA : Bagiku (Kasih&CintaDalamIslam)

2
10:30:00 PM
Erti cinta yg saya fahami dan cara cinta yg saya inginkan..
Kebanyakkan cinta semuanya hanya "Cinta Yang Berlandaskan Nafsu", kalau korang nak tahu aku dah banyak kali jatuh cinta..perkara tu biasa la bagi kita semuakan..
So kat sini nk la kongsi cerita sikit..
Klau nk tahu truskan baca klau xnak sila tutup blog ini..
Terima Kasih
"Seseorang lelaki yang jujur terhadap cinta dan kasih sayang yang terjalin terhadap seorang wanita tidak sewenang-wenangnya menyentuh tangan wanita atau memegang erat tubuhnya. Wanita bukanlah objek yang boleh diperalatkan."
Rasa hormat adalah asas penting menjalin hubungan cinta yang suci sesuai dengan aturan Allah s.w.t . Hormat kepada perintahNya, ajaran Rasul serta hormat ke atas hak dan maruah di antara pasangan amat dititik beratkan ke arah satu hubungan yang berkekalan.
Cinta perlu difahami, jangan sekadar bercinta tp tidak tahu menghargai pengorbanan yang dilakukan oleh setiap individu. Malah jangan bercinta jika hanya untuk suka2 kerana itu akan menyakitkan hati tp kadang2 ia boleh berubah menjadi dendam.
So..kalau dah bercinta tuu..jangan lupa diri keyh..yg penting jaga kehormatan diri..jangan nanti dah terlanjur..br nk insaf..mmg dah xde guna dah mase 2..
Sebelum 2..sape2 yg terase nk cintun2 ngn saye..kne la ikut ape yg sepatut nyer..dose tetap dose..yang pling penting skali..dgn saye klau nk "touch2" jangan haraplah kepada yang bukan muhrim..keyh...itu saja.
~ Reen ~

About the author

Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus. Aenean fermentum, eget tincidunt.

2 comments:

  1. sebuah seni yang layak dipanggil seni...
    bukan hanya sekadar luahan perasaan (betul ke tak,hanya tuan punya badan yang tahu...)
    tapi pesanan buat insan yang bernama lelaki...

    ReplyDelete

Song In My Mind

Powered by Blogger.